Wednesday, February 14, 2007

Media Wrong Again On Global Warming Subject

The U.S. media either gleefully or scornfully reported that climate scholars are offered $10,000 to debunk the claims of the alarmist global warming crowd.

This erroneous story was apparently first reported in the London Guardian. The headline was "Scientists Offer Cash to Dispute Climate Study." The allegation in the story was that the conservative-leaning think tank in Washington, D.C., the American Enterprise Institute (AEI), received money from ExxonMobil and then offered the $10,000 reward to debunk global warming.

Then, the British Independent ran with the same story followed later by the Washington Post, and

There are a few factual errors:

AEI does not lobby. AEI did not offer money to question global warming. Money for climate research did not come from ExxonMobil.

Seems in their rush to judgement, the media piled lie upon lie.

Who did seem to be behind all of these lies? It appears that Greenpeace, the extreme leftist organization first planted the story with the London Guardian.

Swallowing these lies without scepticism, U.S. Senators including the usual left-wing wackos, Leahy, Kerry, and Feinstein, sent a letter to AEI president Chris DeMuth complaining "should these reports be accurate," then "it would highlight the extent to which moneyed interests distort honest scientific and public policy discussions...Does your donors' self interest trump an honest discusson over the well-being of the planet?"

If Greenpeace was, indeed, behind the planting of this false story, a reasonable person may question when Greenpeace will receive a letter from the U.S. Senators asking if their self-interest trumps an honest discussion over the well-being of taxpayers.

Labels: , , , , , , , , , , ,


Post a Comment

<< Home

Add to Technorati Favorites